Powered By Blogger

Thursday 26 January 2012

what a bad day... ;(

adess.. hari ni mmg betui punya cobaan la .. start ngan tv akira aku bunyi mcm meletup even x bau la hangit ke atau berasap ka tapi tetap cuak la jugak nak on tv,kang ttba ia meletup then terbakaq semua fius dah semak nak wiring len lak ;\ pastu hubby ajak survey tv baru,konon nak pakai lcd la plak.. hmmm yang betuinya sblom ni ada la duk pikior nak beli tv baru tp x la aku ckp kat sapa2 pun melainkan ckp dlm hati ja, nah ttba ja tv lama merajuk(ckp dlm hati pun dia dgr no..adess) sensitip toi la :\ masuk kedai kat tesco ja,sebabnya bnyak kedai elektrik yang rata2 di monopoli kaum cina masih tutup berikutan perayaan cny ni.. Survey punya survey dapatlah satu lcd yang berkenan sangatlah di hati den ni haaa... :) tp hubby ckp 'kita tgk tempat lain dulu ' Disebabkan aku ni istri yang sgt baik dan patuh (wekkk.. ttba terloya lak:) maka aku ikut ja walaupun aku sgt suka ngn tv lcd tu n layanan mamat sales tu amat lah layak di beri bntang2 ngeeee... ceq hubby lak nak tv led n ada full hd( semua istilah ni aku belajar td ok ,sblom ni taw tv skrin leper ja ;) tapi setelah diberi penerangan oleh mamat sales tu aku rasa better lah abek lcd biasa ja coz aku br potong byond , so klu pakai astro biasa perbezaan gambar lebih kurang ja (why wasted kan??) lagipun tuk manusia yang cepat puas hati mcm aku ni, asal nampak gambar jelas bunyi dah considered puas hati dah aih.. ( kan dah ckp aku ni istri yg baik,selalu jaga poket hubby taw :) Bila dah pusing2 menyervey harga n brand aku pun ajak la hubby makan es mcD pebret aku , sundei cone ja ( kan dah ckp aku ni baik.. x yah mkn yang mahai2 yg murah pun sama ja sejuk nya;) setelah beratoq tiba ja turn aku , aku pun order' cone sundei 6 ' sekali budak sales tu ckp yang cone kena hold jap ,es x keras tp klu cup bolehlah" ...... erk patut la org2 yang sblom aku pakat order yang dalam cup, es x keras rupanya....adesss... kempunan mak semah taw :( tapi mmg logik juga la alasan budak sales tu, mawnya es tu x keras.. punyalah ramai chinese2 ni kuaq berhari raya kat situ.. rata2 muka depa ja.. hahaha Pasai tu kut kedai x bukak, celebration x habih lagi.. Aku yang dah tensen ni pun mengajak la hubby g mkn kat kedai tum yam (walau niat nak makan kfc) sebab apa kat situ ja yang tak ramai manusia , pizza kfc mcD.. jgn harap lah boleh masuk tenggek punggung sayang oiii... penuh! padat! malaih terus hilang mood berjimba ngn kuarga taw... Lepas diskus2 man nak makan, at last kitorang decided nak makan kat sejati seafood , dekat ngn umah n masakan dia not bad .. lepas order 10 min later sampai la juadah santap malam kitorang.. tgh2 mkan hubby ckp 'tak bes la hari ni masakkan dia ( apekah ???) tak mcm hari tu'... ( hari tu u lapor la sayang,mb hari ni thp lapor tu x berapa sgt kot :) Tapi sebab dah berjanji nak belanja maka dgn langkah yang x berapa redha aku ttp ke depan mmbayar harga makanan.. kenapa x redha ???? haaa mai mak semah hbq pasaipa.. anak3 makan sikit ja hubby lak komen x sedap pas tu mmg x sedap pun aduyainye pun!!!! :\ Short story kitorang pun sampai umah.. hubby mandi siap2 nak g kerja ( dia kerja malam huhuhu ) aku lak mengpesbuk kan diri ngeeee... dlam duk scroll mouse turun belek wall aku, sekali mouse aku mcm tersentap pas tu terus x leh scroll adessss... mb spring dlm dia dah putus ( agak aku la , mana aku taw dlm dia ada apa tak pernah pun aku belah tgk) :\ so skg aku masih dlm mood sentap.. mmg my bad day la today.. huh!!!
nak mimpi yang ni la mlm ni.. pastu x mo habaq sesapa kot2 mimpi jd realiti... weeee :)

No comments:

Post a Comment