Wednesday, 4 January 2012

Semaian hari ini tuaian hari esok..

Penat betui la hari ni , dr awal pagi sampai la br habis bab memdaftar anak ke sekolah . Yang sulung dah selamat ke sekolahnya.. Yang kembar ke sekolah tadika . Ni pun baru bali dr sekolah agama, daftarkan yang sulung. Bajet back to skool bukan sikit2 punya kos. Makan ratus juga la dr sekecik2 pemadam sampai ke yuran masuk (tadika dan sekolah agama) semoga peluang belajar ini tidakla disia2kan oleh anakku , amin bukan senang nak jadi senang dan tak susah pun nak jadi susah. Tika ini memang terasa pengorbanan mak dan ayah membesarkan kami. Rasanya senang lagi membela ayam itik, kasi makan dedak klu mati pun ambik tanam je.. Nak menjaga anak, amanah allah yang besr bg ku, didikkan hari ini untuk pembentukkan akhlak mereka nanti.. Rosak akar matilah pokoknya.. Harapan aku besar untuk nelihat ank3 membesar sihat cemerlang dunia akhirat. Berkat doa diizin allah, insyaallah semaian ku dapatlah dituai kelak :)

No comments:

Post a Comment