Powered By Blogger

Tuesday 10 January 2012

bila anak depa tiyak ....

asaalammualaikum..
hehehe... hari ni nak ngumpat sikit bolah kot no... wahahaha
masa time bukak sekolah hari tu, mmg berdebar la hati ni takut si kembar tak maw masuk kelas.. tapi bila pagi tu kejutkan depa dua beradik dgn cepat dah terjaga.. terus bangun mandi n siap pakai uniform ( biar betui...) walau masih tak dapat mempercayainyepun , aku ttp wat mcm kool walau dlm hati punya doa jgn la duk wat tiyak kat skola nanti..
hehehe alhamdulillah mood baik dua bradik ni sampai ke habis kelas kui 11... tapi kesian juga bila tgk mak2 ( sllu mak2 ja yang tggu anak2 ,hubby aku ja kaum bapak kat situ..:) muka tensen ja mak2 yang anak2 depa duk tiyak siap tendang2 cikgu (kesian...) ada satu budak tu bila mak dia wat keras hati start moto balik umah , dia siap merayu kat cikgu. Kata dia "cikgu antaq la saya balik.. uhuhuuuuu " ( erk nak kesian ke nak gelak ni..:) Macam2 ragam la budak2 tadika kat situ.. Ada yang tak maw terus masuk ke kelas, siap main acilut ngn mak dia lagi.. hehehe Ada yang tak maw turun moto (tensen ja muka bapak dia :)
Ada sorang member aku ni anak dia tiyak siap tendang pintu nak lari keluar ,dia kata wat akal ja tu.. kat umah duk ulang tanya bila nak g sekulah , dah kita antaq tiyak nak balik pulak... hmmmmm... no clues le!!!
aku bila tgk anak2 kawan tiyak , dlm hati brbunga lega n bangga la anak aku tak wat perangai :) syukur heheeh bukan apa,takut aku tertension pas tu terlepas marah kat depan orang haaaa mawhubby tension terus start keta balik umah , last2 aku balik jln kaki.. kekeke
kira aku klu org tanya biggest fear aku ada dua ja.. katak ( op kos la kan, ada ke yang suka???) satu lagi klu anak wat perangai kat depan orang.. mmg tak bleh terima la.. so klu korang ada faced problem anak guling2 kat kedai coz nak something or tiyak2 jerit2 kat depan orang2 ,apa la yang korang buat ek? sbb aku bila tgk anak dpa ( orang2 la.. :) wat perangai, adus tak sanggup la nak bayang klu anak aku wat cmtu.. maw ada yang kena pijak ngn tapak kaki saiz 6 ni haaa... ( mcm berani kekeke) mmg tak boleh la, rasa mcm malu ja, rasa mcm orang yang pandang2 tu mesti ckp tak pandai control anak je , pas tu mesti ada yang ckp buruk benor peel budak ni nasib bkn anak aku... aku ckp mcm tu sbb tiap kali aku jumpa budak2 mcm ni , benda2 tu la yang aku ckp ( tp tak sapa dgr pun coz aku ckp dlm hati :) memang la kan budak2, sementara nak besarmcm2 ragam duk ada.. tapi please ya allh jgn la uji aku ngn peel anak2 mcm tu , macam tak mampu nak menghadapinya ja... kepada yang pernah melalui xperienced mcm tu , aku tabik spring (toing toing ..) kat korang, korang mmg parents yang sabar.. :)

No comments:

Post a Comment