Powered By Blogger

Monday 30 January 2012

terangkat wei...

ngeeee... pasai tertgk pic bihun sup ni la maka makan tengah hari td menunya bihun sup. Yang lainnya bihun sup kali ni , klu korang boleh nampak ada ikan bilis sbg bahan tabur atas bihun. Sesekali menerai benda baru mmg x rugi klu hasil sedap .. Selalu aku wat moi sup ja aku tabur ikan bilis, tapi rupa2nya x jadik salah pun klu makan dgn bihun sup... Hubby demam jadi pendapat lidah org demam wat sakit hati ja klu tanya.. ( watever u totap pojaan hati i, sayang ngeee :) Tapi yang gil twin ckp eh ada ikan pari ( ikan bilis la adik.. :) tapi sedap la ibu ( gud gil,sejuk perut ibu taw ) So, walau bhun sup ni dah jadi mcm menu utama ( maw x, sminggu 2 kali masak bhun sup) n dimasak cara yang sama, tapi klu aku twisted sikit here n there hasilnya x la jamah rasa sama kan??? Pas tu kali ni aku potong cili padi ja, taruk kicap.. malas nak masak sambal bhun sup, janji pedas.. apedehal( baru berpeluh sikit hubby makan, biar kebah demam :) Lagipun klu makan bhun sup belah tempat aku duk la ni, rata2 kedai sediakan cili padi blend ngan kicap ( aku duk taiping :),kekadang beli pisang goreng pun depa bg cabai kicap.. ( erk... aku sll simpan ja cabai kicap tu wat makan ngn bhun sup :) Kalau makan belah kedah , depa sediakan cabai jeruk ( perggh ..terangkat ) Ttba tinggat lak bihun sup utara kat pasar malam bayan lepas ( kampung aku wei :) bro kedah tu mmg sdap bhun sup daging dia, makan lak kuah panas2 buh cabai jeruk.. x berpeluh bukan dia la... ( ngeeee, masuk dlm list thing to-do cuti sekolah t :) Apa dah aku meraban ni... :) Well short story, even benda yang kita masak tu simple ja, tapi kalu kena gaya masak makan lak sesama ngn famili, tetap puas hati... p/s: esok bebudak start sekolah dah... pening la aku pikior maw wat bekal apa tuk tiah :)

No comments:

Post a Comment