Powered By Blogger

Wednesday 21 December 2011

krismas krismas sana sini krismas...

Assalammualaikum
Hehehee.. jumpa lagi kita ye... Kali ini aku nak cakap pasal krismas. Bukan nak crita asal -usul krismas , tapi masalah aku yang berkait dengan krismas. Benda ni jadi waktu aku dan famili keluar ke satu mall baru2 ni. Merata kedai juai barang hiasan krismas. Memang satu pemandangan biasa setiap kali ada sesuatu perayaan. Nampak hiasan pokok krismas kecil , lampu2 duk kelip2 , salji2 ( heehehe kapas daaaaa.... hahaha) topi2 salji... ish , kalu nak tuliskat sini memang tak masak la aku hari ni.. macam2 ada!!!
Dalam duk jalan2 sekali aku perasan puteri sulung ku asyik duk tersengih2.. Selalunya klu sengih2 mcm ni ada la tu yang dia nak... ( mom's always know.. :) Sangkaan ku tepat. Dia mahukan topi krismas. Hmmm topi yang macam santa clouse dlm tv (hehehe aku x pernah jumpa santa clouse luar tv , sorry no hard feeling ye.. ) pakai tu. Aduyai... Dlm banyak2 benda topitu jugak dia maw. Mungkin bagi korang , ala beli ja la.. budak2... Haahahah, tidak bg aku.
Kalu nak kata aku ni tak open ke, katak bawah tempurung ke.. ikut korang la :) Bukan anti-christ ok... cumanya aku tak mahu dia terikut2 budaya mereka. Cukuplah di tv ada lambakkan crita pasal keajaiban krismas.. kang terpesong pula akidah puteriku. Terpaksa la aku menerangkan apa itu krismas n siapa yang menyambutnya.dia angguk faham walau ada macam riak tidak puas hati di wajahnya.. ( no needs to be a mom to knows it la.. sampai berkerut2 kening terkembang2 hidung , memang tak puas hati la tu... hahahaaha) Maka aku pun cakap dekat dia pasal hari raya. Sebagai umat islam kita raikan hari raya malah bukan satu tapi dua... :) Tiba2 dia cakap... " kalau macam tu tak leh main salji la... " hahaha. Rupa2nya dia nak topi tu bukan pasai dia suka krismas.. tapi dia nak main salji je... fuhhhhh Dengan leganya aku ckp kat " dia dun worry malaysia memang tak da salji pun.. hujan adala,t bebila kita main hujan..."
Heeheheehe... anak2 macam ni la, kekadang keletah mereka yang buat aku sengeh sorang2 , macam sekarang ni. :) Apapun sebagai parent kerisauan sentiasa ada dlm diri. Anak amanah Allah. Ibarat kain putih kita yang mencoraknya. Hidup di zaman moden di mana semua benda hanya di hujung jari , mendidik anak2 ibarat menarik rambut dlm tepung, rambut tak putus tepung pun tak selerak. :)
Walaupun begitu, aku tetap suka musim perayaan.. kenapa tidak? Sales dr pakaian ( aku suka ... ) sampai alat mainan ( hero kecik aku suka ) kena pulak sekarang kan YES time... hahahaha Year End Sales... ( nampaknya aku tak la selalu duk bawah tempurung... kikiki ) Satu lagi musim perayaan adalah hari cuti... hohoho ( klu time kerja kilang dulu dah double triple aku buat ot... tp dulu la ) sekarang lepak depan tv mkn roti ngn hubby ( oh bes... hahahaha )
Jadinya tuk gang yang celebrate krismas, wished you a merry xmas... have a great holiday.
Aku kira cukup sampai di sini dulu ada ruang waktu aku pasti menulis lagi. Salam :)

No comments:

Post a Comment