Powered By Blogger

Monday 26 March 2012

on my hubby besday.. ;)

happy birthday sayang ;)
oh man... lamanya x tekan papan kekunci ni.. ngeee
sibuk ngan cuti balik kampung ( kampung la sgt kan.. hahaha ceq balik pekena nasi kandaq kat penang my proud hometown :) plan asal nak cuti sampai rabu ja( means 5 hari kat penang ) turn out ngeee... dr jumaat ( bermula cuti sekolah) sampai hari ahad ( hari akhir cuti sekolah) means.. ceq n kids dok penang sploh hari.. hahahaha why aku mentioned ceq n kids je??? sebab ceq hubby x ikut sekali , dia mcm biasa berkhidmat tuk negara :)
Dah balik mai, tenet lak wat mcm best.. nak on9 punyalah slow.. nyampah , makanya aku pun x pegang papan kekunci yang solid ni.. heheehe... main game pestering birds guna mouse ja :)
Balik kepada tajuk asal.. ;) 22 mac hari tu birthday my lovely hubby, yg keberapa??? shhh.. rahsia!!! dia cuma tua 10 thn dr aku, well thn ni aku pun dah 29thn.. so do your maths!! ( hahaha.. rahsia la konon )
So tepat detik 12 tgh malam .. like always, a birthday kiss to my sayang.. ;) nothing abnormal happened till.... hahahaa.. petang hari khamis tu... hahahaha, dalam pada kami semua duk kat depan tv sambil hubby duk crita sumthing which is masuk telinga kiri kuaq telinga kanan( awat aku ckp lagu tu??? ngeee sbb aku dah x ingat apa benda yg dia duk story kat aku bad me.. bad me..) ;) sekali seekoq biawak yg ntah dr mana datangnya meluru masuk dlm umah.. panik terkejut menjerit le aku sambil mmbawa diri lari dlm bilik meninggalkan c kembaq kat hall ngan abahnye ( bad mummy toi la anak pak ali ni :)  sempat gak aku dgr hubby menjerit sambil mmbuat gaya nak sruh biawak tu berhenti ( hahaha... mcm kita nak tahan teksi , cuma dlm keadaan agresif sikit ye u olls :) Sangat kelakorr hahaha
Balik kepada si biawak sesat.. ia terus berlari sampai ke dapoq n sembunyi bawah treadmill aku( erk.. pecah sudah rahsia, aku taruk treadmil aku kat dapoq.. means, sgt lama aku x kawan ngan my treadmil :) Hubby yg terkejut terus ke dapoq ngan niat nak halau c biawak sesat pakai.. emmmm,sebatang cotar n penyodok sampah telah dijadikan senjata pemusnah hahahahaah, oh man.. !!
Asalnya, hubby nak halau c biawak seorang diri.. tetapi setelah dia dpt respon yg sgt negatif dr c biawak itu makanya aku cadang kita kol bomba. Manakan tak, punyalah garang c biawak tu.. dah la masuk umah org lagi maw sombong.. bad bewak bad bewak!!! hahahaha
Pantas ja aku kol 999,waktu operator jawab apa kecemasan cik.. sambil gelak2 aku jawab bewak masuk umah.. besaq garang lak tu..( sorry k, bkn niat nak gelak.. tapi mmg x leh kawal lo) dia pun connect aku ngan line pertahanan awam, disebabkan depa hbaq lagi stgh jam depa mai sbb driver x dak.. aku pun dgn selamba mntak no fon bomba, dah dpt terus aku kol n bomba cakap okay, sat kami sampai.. Ltk ja tpon, sekali pertahan awam kol aku n maklumkan dia slah bg no, no yg aku kol td tu no balai polis!!! oh man.... x kan bewak masuk umah panggil polis kot!!!! dlm 15min after, ada 2 lelaki berpakaian biasa mai, hmmm... polis yg aku tpon tu agaknya.. selamba ja dia mai n mintak kayu nak pukul bewak sesat. Kayu yg dia mintak penyodok yg hubby bagi.. adessss Tapi mmg sempoi la polis tu, berjaya gak dia tangkap bewak tu n buang kat hutan dekat ngan taman aku ni... What a day??? Sangat2 berterima kasih kat depa.. sapa sangka biawak masuk umah aku, lagi la sapa nak sangka polis mai umah aku halau biawak sesat!!! :)
Bila keadaan dah reda, hubby bleh lak komen.. hmmm,gila kot bewak masuk umah masa birthday abang.. oh my dearest hubby, bewak nak wished u birthday kot.. hahahaha ( ntah2 bewak tu tggn nak jd eric, sepraissss wahahahaaha) 

No comments:

Post a Comment