Powered By Blogger

Thursday 2 February 2012

bila hati terasa..

sepi  seperti memenuhi segenap ruang hati
 kau  di sana aku di sini
 biar langkah ku berpijak di atas langkah mu  
 nafas ku menyedut udara sama nafasmu
 namun diri masih terasa asing
 kau seperti jauh 
 atau akukah yang menjauh

 pernah dulu kukatakan jangan biar aku keseorangan
 pimpin tangan ku usah kau lepaskan
 adakah kau lupakan janjimu ?
 berat sangatkah permintaanku?
 rasa cinta mungkin belum kurang tapi kau biarkan pudar
   
  duhai hati biarlah setiap detikmu hanya untuk dia
 walau kau sakit pedih derita
berkorbanlah kau hanya kerna dia
 aku mampu hidup tanpa dia 
tapi mampukah kau hidup tanpa dia?
   
 setiap soalan ada jawapannya
 dan soalanku jawapannya dia
 pernah ku katakan hanya engkau untukku
 harapnya hanya aku untukmu
 segala yang pernah kita lalui
segala ranjau yang kita tempuhi
 segala derita yang kita tangisi
 tak mungkin pengakhiran ini yang kau tuntuti..
 duhai sayang mengertilah hati ini
 bukan simpatimu yang aku tagihi
 cukup kasihmu yang pernah singgah di hati

No comments:

Post a Comment