Powered By Blogger

Friday 3 February 2012

harus jatuh baru fahami nikmat berdiri...

Masa belek2 pesbuk tadi terpandang status sorang kawan ni... Terus rasa mcm hilang segala benda yang menekan dada, ringgan kepala ... terima kasih kawan, really means that... Apa yang distatuskan tu ya.. meh aku share ngan korang...

 kata dia :

 Kadang2 Allah SWT patahkan semangat kita utk selamatkan jiwa kita...
 DIA hancurkan hati kita agar kita kembali kpdNYA..
DIA berikan kita kesakitan agar kita terus bertahan...
 DIA beri kita kegagalan agar kita tak hilang panduan..
 DIA beri kita keuzuran agar kita menghargai diri...
 Kadang2 Allah ambil semuanya dari kita agar kita tahu nilai semua benda yang DIA beri..
 Begitulah kasih sayang pencipta.. maha Esa.. Segalanya milikNYA...
  
 Kalau korang pernah baca post ku sblom ni mesti boleh agak kenapa aku rasa tenang pas baca status kawan aku sorang ni.. Kekadang kita manusia bila diuji Allah , seperti layang2 putus tali.. melayang ja jiwa ni rasa.. tggu masa jatuh ke tanah... 
 Sepertinya aku lupa kata2 ku sendiri.. 'manusia diuji manusia yang dikasihi' bukankah Allah menguji tanda kasih..
 Sesungguhnya aku tergolong manusia beruntung , Allah amat sayang aku.. diujinya aku hingga aku kembali merintih sedihku kpdNya. Dia buat aku menghargai segala yang pernah Dia beri.. Syukur Ya Allah... Di kala aku rasa berdiri sendiri dan sepi rupanya Allah senantiasa menemani..
  
 p/s: terima kasih sahabatku, bunga larangan... :)

No comments:

Post a Comment