Powered By Blogger

Thursday 9 February 2012

Alhamdulillah.. musim demam dah berakhir..

dah seminggu kat umah ni kurang gelak ketawa usik mengusik celoteh dr mulut anak3 aku...  sebenarnya depa demam , kebah demam dah tak lalu makan pulak.. Hati ni punyalah sedih tengok depa.. Maklumlah selalu tu rumah macam nak pecah dengan sora depa , bukanlah ramai tiga org ja tapi adesss... riuh rendah mcm ada satu batalion :)
 Masak nasi 2 pot pun x habis.. selalu 4 1/2 pot.. minum ayaq pun jerik semut ja ( minum sikit sgt la tu.. :) Nasiblah cuti panjang juga.. sempatlah depa rehat2 kat umah. Hari ni  start sekolah pas cuti maulud nabi .. punyalah susah hati takut depa x mo p sekolah.. hmmmm.. survived jugak la si kembaq kui 12 balik muka dah senyum2.. tanya pun jawab berpatah2.. pas tu si adik duk usik si abang.. dah pecah ketawa dua2 orang.. bila tgk depa dah mula ketawa hubby pun duk yeeeaaayyyy!!!! ( seronok la tu anak dah sihat :) Yang kakak waktu aku p ambil kui 1 td pun duk tunggu sambil senyum2.. Masuk ja kereta terus duk pot pet pot pet crita apa jadi kat sekolah siap habaq dia lari sambil galas bag pack ( yang 4 kg berat tu..adesss ) hmmmm..." kakak dah kuat " katanya.
 Alhamdulillah.. Allah taala makbulkan doa aku . Aku ni memang kurang sabar melayan anak yang x sihat.. (bad mommy :) Rasa lain ja bila tengok depa diam  tidur makan minum pun x maw... Susah hati toi .. Tapi sekarang dah x risau lagi.. cumanya pas ni aku akan pastikan, kalu hubby (hmmm sapa2 demam pun sama la kot.. ) demam akan aku kuarantinkan dia ngeeeee... jangan nak duk kat hall tgk tv ngan anak3 dah pas ni... ;) Pas tu make sure dia pakai mask, jangan nak free ja batuk bersin dana sini.. serik mak taw...  Nasiblah aku x terjangkit sekali... :)  
 Demam n tak selera makan dah wat anak3 muka cengkung taw.. tulang pun dah rasa kalu sentuh belakang badan.. sian my baby .. Pas ni misi aku nak gemukkan depa balik.. ngeeee... amin

No comments:

Post a Comment