Friday, 27 June 2014

Ramadhan tiba lagi

Assalammualaikum olls..

Salam jumaat yg berkat..

Last day buat bekal.. Next week mula masak sahur.. N rest lah dapor tu sampai time berbuka.. Seronoknya nk bertemu ramadhan lagi.. 


Since kiddo dah mula berpuasa.. Mmg x leh missed masak sahur.. X mcm dedulu g dah.. Bgn minum air , p lena balik.. Kikiki..

Dulu , masa duk dgn mak ayah.. Mmg x la nk jenguk dapor , habis sgt.. Tolong cuci pinggan ja lepas sahur.. Klu mai time bulan terang, dgn muka x malunya.. Sambung tdor.. X kisah dah satu rumah tahu !! But, sekarang.. Dah jadi bini binti mak org.. Sahur is a must.. 


Bab berbuka pun sama je.. Selera kita thn ja.. Selera kiddo n ceq boss diutamakan.. Kekonon rewards la.. Plus, kan byk pahala buatkan juadah berbuka.. Kan? 

<nasib le jenis apa benda pun sapu.. X de kira2.. Maka , menu apa pun layan .. Hahaha > 


Klu x puasa , dr lepas subuh duk pikir, tgh hari nk masak apa.. Berbeza dgn time puasa.. Dah asar baru pikior, apa nk masak.. Baru kuar soklan < nk berbuka apa ?> kikiki.. ( puasa ke x puasa ke.. Soklan tu mesti kuar la .. Soklan pebret mak2 ) hihihi


Semoga ramadhan kali ni, membawa 1000 rahmat.. 

Semoga kiddo berjaya berpuasa dgn jayanya

Semoga mak kiddo pun berjaya menyelesaikan masalah menu berbuka

Semoga setiap masa di bulan ramadhan ini berlalu dgn sempurna.. Dan berpahala xtvt yg kita buat 


P/s : Selamat berpuasa .. Jum top up pahala

No comments:

Post a Comment