Wednesday, 25 June 2014

Kek coklat simple

Petang ni, terasa nk makan kek coklat.. Tapi telur x cukup, butter pun x dak.. Hahaha
Tapi, tetap merasa jugak.. Ngee
Resepi ringkas
Kita buat dia kan.. ? 
Ni resepi, leh cuba korang.. Simple ja

2 cawan tepung gandum
1/2 st serbuk penaik
1 st soda bikarbonat
1/2cawan  serbuk koko
** ayak semua bahan

2 biji telur
1 cawan air
1 sb ovallete
1/2 cawan minyak
3/4 cawan gula pasir
** 1sb sunquick <nk rasa oren kekononnya kikiki>
Mix semua di atas, agak kembang.. Masukkan bahan ayak
Guna kaedah kaup balik je, sebatikan..
Masukkan dlm loyang yg dah dilenser, boleh mula kukus dlm sejam < make sure , air kukusan dah mendidih >

Bahan topping 
1 cawan susu pekat
1/2 cawan air
1/2 cawan serbuk koko
Masak semua bahan, sebati .. Sejukkan .. 

Once kek dah chill, leh tuang topping, hiaskan dgn choc rice..
Enjoy olls ^_~
 P/s : paling suka kek ni, sebab bahan sgt senang.. Apa yg ada di dapor je.. 

Nota kaki : dah boleh mula simpan bahan kek.. Hahaha, dah nak mula berpuasa. Time tuk buat kuih muih pulak ^_~  Lopes, buah melaka and agar2.. 
Selamat berpuasa uolls 

No comments:

Post a Comment