Powered By Blogger

Monday 7 May 2012

ayamak... betui ka????

kmarin g econsave nak coping barang dapoq.. rupanya ada satu kedai baru bukak , stokis produk makanan kesihatan ..namanya terpaksa dirahsiakan.. ngeee
depa ada wat promosi n cek bmi for free... disebabkan aku ni dah berdiet ( yg mana kekadang ke laut jugak perginya hehehe ) maka nak gak la daku mengecek kekeke...
lagipun bukan kena wat apa pun..berdiri atas penimbang ja, pastu kuar result si ejen produk tu pun catit la kat kertas ( yg mana malaih aku nak load sbb lambaaaaattttttt )
result dia seperti di bawah.... hahahaha >

berat (kg) : 60.9 , masa start diet hari tu berat daku 64++ (dlm end of april daku start )
body fat (%) : 34.8
body water (%) : 47.7 ( ayaq x cukup, normal kena ada 50% ayaq dlm bdn )
muscle mass : 37.4
bmr : 1220/5105
bone mass (kg) : 2.3
physique rating : 5 ( dia xplained , klu 5 ni sgt baik la.. normal )
visceral fat : 6 (healthy : 1- 9 , excess : 10-59 ) so aku ni kategori sihat la kan?
metabolic age : 42?????????????????????????? wat the fish?????  dia siap kata kat aku " saya pun 29 thn jugak tapi dalaman saya mcm org umur 16..  :( pedissssssss sgt

yang aku tensen... fizik rating top, visceral fat sihat... apa kejadahnya (ngeeee...) umur dalaman aku sampai 42 ??? tak puas hati nye pasal,trus ku pakai ceq google, tgk cmna nak kira bmi ni... dah kuaq result lain lak.. hmmm.. umur dalaman 36 thn ( ya... ya.... still x belen ngn umur daku ) maka kuterima berita ini dgn azam x maw ke laut lagi diet ku kali ni... chaiyok2 hehehe

overall.. daku tergolong dalam manusia2 overweight.... but not 4 long ( i wished :) insyaallah , i will gain my health back.. dalam diam2 aku rosakkan badan amanah allah ini...    so kepada mulut2 manis yang duk puji2 anak pak ali ni kuyus.. semoga masin mulut korang hehehe... sblom ni berbulu je daku dgr korang ckp daku kuyus , mcm perli je.. but pas ni semoga kata2 itu jd doa lah ye... :)

shari dua ni daku dah disiplinkan diri, at least 45 min bersenam a day , 7 times a weeks.... makan pun dah ku kurangkan.. lebih mnum ayaq 0 (room temp okay , no ais2 4 me anymore) n kali ni, x dak lah nak kuyus segera.. p mai p mai bukan semalaman daku o/weight camni.. dari skola rendah daku dah chubby... jadi x logiklah daku nak kurus cepat2 kan? wat slow2 janji pada diri sendiri ... this is a life commitment... end of discusion.. lama sangat kut bagi manja diri sendiri sampai merosak badan... cuma kali ni x maw la kejam2 ngn diri sendiri mcm diet2 sblom ni , pastu bila tensen.. ke laut je....!!!!

dlm hati bila nampak makanan sedap... duk ulang ckp, x kemana pun klu sihat sepanjang hayat ,insyaallah... bebila pun bleh makan.. tapi klu dah dapat penyakit benda depan mata pun x leh makan.. berpantang segala... kan???  :)

No comments:

Post a Comment